Іллінецький ліцей №3 - Організація методичної роботи

Організація методичної роботи

Опитування для батьків та учнів щодо відновлення очного навчання

 

Методична робота 

2022 - 2023 н.р.

 

Положення про предметні методичні спільноти педагогічних працівників

Іллінецького ліцею №3 Іллінецької міської ради Вінницької області


 

Нормативні документи, що регламентують правила ведення журналів у 5-х класах НУШ:


Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);

Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України від 08.05.2019 № 621, від 01.03.2021 № 268);

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289;

Інструкція з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496;

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році (лист МОН від 19.08.2022 № 1/9530–22).

 

Методичний тиждень 

Проведенню Тижня передувала певна робота. На засіданні методичної ради було розроблено план, визначено відподальних за проведення заходів, складено графік  показових уроків у рамках означеної теми. Заступник директора з навчально-виховної роботи Дубіцька З.Г. провела консультації з організації запланованих заходів,  надала методичні рекомендації для успішного проведення уроків.

Усі уроки та заходи проведені на високому методичному рівні. Вчителі показали вміння використовувати нестандартні підходи до проведення уроків та виховних заходів, досконале володіння інформаційно – комунікативними технологіями  та поєднання їх з інтерактивними та проектними методами навчання, практичне використання Інтернету та Google – cервісів.  

Розпочався методичний тиждень з проведення «круглого столу» "Реалізація технологій змішаного навчання", який провела Дубіцька З.Г.,  заступник директора з НВР. Заступник директора з виховної роботи Форостян В.О. 22 листопада провела педагогічні читання «Григорій Сковорода – філософ, просвітитель, поет, наша національна гордість». 

    Під час методичного тижня соціальний педагог  Романова О.О. провела розвивально-консультативну зустріч превентивного характеру учнів 8-11 класів з лікарем-наркологом  Марценюк С.М. «Скажемо палінню-Ні. Практичний психолог Сімонова Т.В.  - заняття з елементами тренінгу «Безпечний простір. Маски булінгу» з учителями ліцею.

З метою національно-патріотичного виховання учнів, увічнення памʼяті жертв Голодомору 1932-33рр., учні 11 класу (класний керівник  Герсимчук Ж.О. )провели 25 листопада годину скорботи «Запали свічку пам’яті». Педагог-організатор Мірошниченко Т.В. - урок мужності «Хто вмирає в боротьбі – у серцях живе повік» присвячений Дню Гідності і Свободи.

Показові уроки провели вчителі: 

Форостян В.О. - урок української мови «Другорядні члени речення»» (8 клас)

Ліщун Т.В. - урок англійської мови «Мій дім. Хатні обов’язки» (5-А клас)

Луцький В.О. - урок алгебри «Урок-іменини Краса в імені твоїм» (8 клас)

Нечипорук В.В. - урок фізики «Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої» (9 клас)

Бондар Н.В. - урок ЯДС (природнича галузь) «Порівняння диких і свійських тварин. Доглад за улюбленими тваринами» (1  клас)

Герасимчук Ж.О. - урок зарубіжної літератури «Позакласне читання Г.Х. Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик» (5-А клас)

Дубіцька З.Г. - урок хімії  «Хімічні формули речовин. Прості й складні речовини» (7 клас)

Козяр Я.І. - урок зарубіжної літератури «Розвиток мовлення (усно). Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно, музиці»(9 клас)

Грига О.І. - урок ЯДС (ПРО) «Спостереження за тваринами рідного краю. Тварини дикі та свійські. Як тварини позначають межі своєї території » (2 клас)

Виноградов Е.М.  - урок географії «Населення Африки» (7 клас)

Рекута С.О. - урок алгебри (7 клас)

Смальчук К.О. - урок біології «Харчові розлади та їх запобігання» (8клас)

Яворська А.В. - урок ЯДС (ПРО) «Чарівні перетворення з яйцем. Чим цікаве яйце» (2 клас)

Мельник О.М. - урок української мови «Антоніми. Народна байка»(4 клас)

Рекута Т.В.  - урок історії «Джерела інформації  та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела» (5-Б клас)

Учителі підібрали різноманітні форми та методи роботи за допомогою яких здобувачі освіти формували вміння розв’язувати задачі, орфографічну та пунктуаційну грамотність, уявлення про речовини та їх властивості,  розвивали кругозір та мовлення, логічне, екологічне мислення, що сприяли формуванню життєвих компетентностей. Учні на уроках були задіяні в активну практичну та розумову діяльність.

У ході проведення методичного тижня цікавою, творчою була  «Методична скринька» (виставка-огляд напрацювань досвідчених педагогів, що атестуються –  Рекута Т.В., Романова О.О., Луцький В.О., Нечипорук В.В., Мельник О.М., Бондар Н.В.)

 

2021-22 н.р.

Педагогічна рада за темою "Нові професійні ролі вчителя Нової української школи"

Ділова гра

План проведення педради:

1. Міні - лекція, презентація "Нові професійні ролі вчителя Нової української школи"

2. Робота в парах:

- "Яким хоче бачити сучасного вчителя громада?"

- "Яким хочуть бачити сучасного вчителя учні?"

- "Яким хочуть бачити сучасного вчителя батьки?"

- "Яким хоче бачити сучасного вчителя адміністрація?"

3. Проєкт "Ідеальний портрет вчителя НУШ".

4. Меседж "Звички, які завжди видають вчителя"

 

  

 

 

Методичний тиждень

Підсумки методичного тижня

 

Методичний тиждень 

2021 - 2022 н.р.

 

22 - 26 листопада 2021 р.

Козяр Ярослава Іванівна

Урок зарубіжної літератури

Тема уроку:   Золота доба персько- таджицької лірики.Омар Хайям . Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.

  У ході уроку учитель майстерно формує ключові та предметні компетентності:  знайомить  учнів із творчістю класика персько-таджицької літератури Омара Хайяма, його особистістю, а також основними темами та мотивами творчості;  розвиває  навички  виразного  читання,  логічне та критичне мислення  здобувачів освіти;  вчить  школярів  аналізувати  рубаї;  удосконалювати себе, формувати у собі  почуття  прекрасного,  високі  моральні  якості,учить цінувати природу.

      У ході уроку учитель уміло застосовує компетентнісний підхід до навчання , інтегрує навчальний матеріал з історією,мистецтвом, українською літературою. Доречно використовує сучасні ІКТ:учні переглядають буктрейлер «Омар Хайям-легенда Сходу» , відеопрезентацію,  відеоматеріали «Цікаві факти із життя Омара Хайяма»,відео «Рубаї.Книга мудрості».Учитель практикує сучасні педтехнології:роботу у групах(учні створюють міні проекти «Сузіря Омара Хайяма»),складають пазли-утворюють рубаї, дають відповіді на проблемні питання. Здобувачі освіти активно працюють, проявляють зацікавленість темою уроку. На завершення заняття учитель декламує рубаї:

   У Омара Хайяма я навчилася жити, 

Почуття цінувати , як некуплений скарб,

Що зробила в житті, і що треба зробити

Малювати життя , не шкодуючи фарб.

 Бажає всім малювати своє життя яскравими фарбами.

Бажаю, щоб миттєвості вашого життя були щасливі, сповнені сенсу, кохання, добра і миру. На згадку про наш урок я хочу подарувати вам «Поради від Омара Хайяма» та цих яскравих метеликів і побажати, щоб  прекрасні крила ваших душ завжди були барвистими, яскравими, щоб вони підносили вас над буденністю. Учні переглядають неймовірне відео «Найчарівніші метелики у світі»

 

 

 

    

Степанець Ірина Анатоліївна

25 листопада був проведений просвітницький захід на тему "15+, або суто доросла розмова" , метою якого було формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, сприяти пошуку учнями позитивного морального ідеалу; ознайомити дітей з наслідками ранніх статевих стосунків, формувати негативного ставлення до статевої розбещеності, доступності; розкрити особисту і соціальну суть любові як найвищого людського почуття.

 

 

Яворська Алла Василівна

 У 2 класі класний керівник Яворська А.В. провела показовий урок з ЯДС (математична галузь). На уроці учні вчились групувати многокутники, креслити коло та ділити його на 4 частини. Для цього школярі здійснили уявну подорож по парку розваг, побудували колесо огляду, інсценізували зустріч хлопчика і дівчинки, яких складали у парах з геометричних фігур.

 

 

Герасимчук Жанна Олександрівна

 Відкритий урок 11 клас зарубіжна література. "Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці xx століття. Гійом Аполлінер - поет-авангардист. Збірки "Алкоголі. Вірші 1898-1913рр.", "Каліграми. Вірші миру і війни". Учні створювали літературний портрет поета, виконуючи пошуково-дослідницьку діяльність, працювали у групах, аналізуючи поезії  Аполлінера, порівнювали мистецтво живопису та літератури на прикладі митців-кубофутуристів, ознайомилися з новаторськими прийомами поета у літературі.

 
 

  

Романова Олена Олексіївна

 

На виховному заході " Українська іграшка - душа народу" учні ГПД  розширили  свої знання про народні іграшки та навчилися виготовляти іграшку ангела з листя качана кукурудзи.
 

Ліщун Тамара Володимирівна

На уроці англійської мови учні 2 класу узагальнили знання по темі "My Family and Home", тренували запитання Where is the...? і відповідали на  нього, використовуючи прийменники місця in, on, under.

   

Бондар Надія Василівна

На уроці " Я досліджую світ: природнича галузь" учні 4- б класу досліджували рух повітря організмом людини. Для цього створили моделі дихальної системи. Також досліджували скільки повітря ми вдихаємо, що відбувається з легенями коли ми вдихаємо і видихаємо повітря. У групах складали правила поведінки під час карантину.

         

         

Ділова гра "Педагогічна майстерність - похідна професіоналізму"

1 вправа "Дерево сподівань"

 

 

2 вправа "Портрет професіонала" (робота в групах):

Завдання гри: Визначення цінностей та пріоритетів сучасного вчителя, якими компетентностями він має володіти.

 

 

3 вправа: "Педагогічний словничок"

 Учителі поєднували назви термінів з їх визначеннями.

 

 

 

 4 вправа "Індивідуальність та неповторність кожного учителя"

 

Відкриті та показові уроки

Створення інтелект-карт—цікавий та захоплюючий процес.Тема «Материки» з природознавства для учнів 4 класу ( кл.кер. Яворська А.В.) досить об`ємна, але можливість групової роботи при створенні інтелект - карт викликає інтерес та захоплення.

 

19 лютого 2020 року у 1 класі був провeдeний урок української мови учитeлeм Колeсник Л.І. У гості на урок  завітали вчитeлі школи та батьки учнів класу. Протягом уроку учні вивчали букву "Ха" та створювали проєкт "Полe колосків знань".

 

 

             Яворська А.В., вчитель початкових класів провела відкритий урок на тему "Повторення вивченого про прикметник як частину мови". Учні вирушили в мандрівку різними країнами світу та дізнались  про традиції святкування Нового року в Данії, чЧехії, Америці, Швеції, Фінляндії.Були використані такі методи роботи: прийом "Влучнов ці ль", "Прикрась ялинку", дидактичні ігри "чарівний чобіток", "Гонки на мітлах".

  

20.12.2019р. учитель Колесник Л.І. провела у 1 класі інтегрований урок " Я досліджую світ". У цікавій формі було проведено ранкову зустріч "Що приніс Святий Миколай". Протягои уроку учитель використовувала форми та методи роботи, які допомагали формувати у першокласників практичні навички поводження в навколишньому середовищі.

  

20.12.2019р. учитель географії Виноградов Е.М. провів урок у 6 класі з теми  "Атмосфера, її склад та будова".Учитель використав такі методи, прийоми та форми роботи: "Дивуй", асоціативний кущ, творча лабораторія, географічний крос, географічний практикум. Учні переглянули фільм та презентацію з даної теми.

  

Відповідно до плану методичного кабінету управління освіти Іллінецької міської ради 23.12.2019 на базі Іллінецької ЗОШ І-ІІІ ст.№3 учитель зарубіжної літератури Герасимчук Ж.О. провела майстер - клас у 9 класі на тему "Складність образу Григорія Печоріна, його духовна трагедія". Жанна Олександрівна поділилась досвідом роботи з використання інноваційних методів навчання, а саме: критично мислити, інформативно - комунікативних, інтерактивних та методу проектів.